Söndag, inlägg 3.

Ja, mina två inlägg har blivit uppskattde av två läsare. Vilket känns fantastiskt trevligt.

Men så, under den gångna dagen har jag spanat in så kallade "streetstyle" sidor, fokuserade på orten Helsingfors. Jag har tidigare uttryckt mitt förakt över dåligt klädda finnar, som sedan övergått i förvåning (det finns välklädda finländare, i alla fall i huvudstaden), men nu måste jag säga att jag finner en sak mycket... fascinerande? Huvuddelen av Helsingfors ungdomar går klädda som en viss sångare i det finska bandet Hanoi rocks. Hm. Och är de ej det, så är de punkare/ful-emo. Jag vet inte. Jag bör nog undvika dessa hemsidor för en tid framöver.

Efter att ha studerat helsingforsungdomars klädstilar, påbörjade jag en stickning som skall bli en disktrasa.

Slut igen.

/Sofia


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vad kollade för streetstyle sidor? Låter intressant att se fula finska tonåringar ju. Förresten så gillar jag att du är pepp på att blogga igen!

2010-01-10 @ 19:31:37
URL: http://metrobloggen.se/cheerfulness

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0