jag kan ej släppa.

Har ett "medelklassäckel" (för att citera uppmaningen på klassrumsdörren i skolan) rätt att uttrycka sig om saker och ting? Alltså saker och ting angående fattiga människor etc.

Kan inte släppa det. Har den bekväma svensken rätt att uttrycka sig om ifall Carola gör fel i att ge en Haitisk pojke en 600 kronors-parfym?

Alltså, svensken kan sitta på sin fylliga bak och tycka saker. Men vad gör denne svensk? Inget! Det är så jobbigt att göra saker.
Det är ju en helt annan sak om saker handlar om ens egna behov och rättigheter.

Vi har det för bra? Ja. Och det trivs man ju med.

Jag vill inte kopplas ihop med slappa västerlänningar. Men det är ju lätt att säga så, när alla mina behov är tillfredsställda. FUCK.

Bortskämda? Ja. Antagligen.

Jaja. Jag kan ju fundera på detta när jag plockar disk imorgon kl 9-15. Det är ett så fantastiskt psykist befriande jobb annars.

Kommentarer
Postat av: ellen

du e typ djup tjejen

2010-02-19 @ 18:58:05
Postat av: Anonym

ha ahahah ha det var jag å nanna som skrev det där med medelklassäckel.

2010-02-20 @ 15:15:18
URL: http://tallarochgranar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0